تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟ بهترین راهکار برای رفع ناترازی انرژی در ایران مشخص شد رشد شدید قیمت طلا در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | نرخ سکه اعلام شد قیمت طلای جهانی امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی در اوج چهار هفته گذشته
سرخط خبرها

آیا آب در مشهد جیره بندی می‌شود؟ | ۹۷ درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است

  • کد خبر: ۱۶۳۳۹۲
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
  • ۱
آیا آب در مشهد جیره بندی می‌شود؟ | ۹۷ درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است
مدیر شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون با بحران شدید کم‌بارشی مواجه هستیم، به‌طوری‌که بیش از ۹۷‌درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به بحران کم‌آبی در مشهد در تابستان پیش‌رو گفت: متأسفانه ۵۰ روز از فصل بهار سپری شد و با گذشت ۷ ماه از سال آبی (مهر تا شهریور ماه) ما با بحران شدید کم‌بارشی مواجه می‌شویم، به‌طوری‌که بیش از ۹۷‌درصد حوزه دشت مشهد دچار خشکسالی است و به‌نوعی در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار داریم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: کم‌بارشی علاوه بر اینکه افت سفره‌های زیر‌زمینی را به‌دنبال دارد، اثر مستقیم‌تر آن ‌روی ذخایر سد‌هاست. تا بارندگی مناسبی‌ نشود و رودخانه آبی جاری نشود، آبی در پشت مخزن سد وجود ندارد.

وی افزود: بارندگی اخیر ‌در ایجاد روانابی که منجر به ذخیر در سد‌ها شود، بسیار اندک بود. متأسفانه همچنان وضعیت سدهایمان‌ خوبی نیست و به طور متوسط ۱۳‌درصد ذخیره آب دارند که عدد خوبی نیست.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کم‌بارشی و خشکسالی که امسال در پیش داریم، صرفه‌جویی آب از همین لحظه باید صورت بگیرد و حتی مصرفمان را به نصف باید کاهش دهیم تا تابستان ۱۴۰۲ را بدون جیره‌بندی و محدودیت سپری کنیم.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه سال گذشته مردم نشان دادند می‌توان‌ با صرفه‌جویی بحران آب را پشت‌سر گذاشت، تأکید کرد: با وجود اینکه سال گذشته‌ ورود زائر‌ به مشهد را داشتیم و رشد آب شرب افزایش پیدا کرد، صرفه‌جویی در بخش خانگی کمک کرد و در مجموع حدود ۷‌درصد شاهد کاهش مصرف آب در سال گذشته بودیم.

وی اذعان کرد: مسلما بحث جیره‌بندی یک نسخه مطلوب برای رفع مشکل نیست. با توجه به اینکه آب قابلیت ذخیره دارد، در شرایط جیره‌بندی حتی ممکن است مصرف را هم افزایش دهد؛ بنابراین جیره‌بندی یک خط قرمز است که هم ما به‌عنوان متولی دستگاهی و هم مردم باید تلاش کنیم به این نقطه نرسیم‌ و شرایط خاص تابستان امسال را پشت‌سر بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Aziz Arianfar
Germany
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
0
من بارها گفته ام که تنها راه نجات ایران از خشکسالی کشیدن چند کانال از دریای عمان، خلیج فارس و دریای مازندران به اعماق خاک ایران است. این کار را می توان به چین و هند واگذار شد و در ازای نفت احداث کرد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->